previous arrow
next arrow
Slider

I přes veškerá varování horské služby se po horách stále pohybují lidé bez dostatečného vybavení a dochází k vážným úrazům. Tento rok již po třetí za sebou zasahoval 24. 2. 2024 na Sněžce vrtulník letecké záchranné služby z Hradce Králové. Do traumacentra ve FN HK převezl muže, který se zřítil z řetězové cesty na polskou stranu hory. Ke zraněnému se v nepřístupném terénu posádka dostala přímo z vrtulníku tzv. metodou vysazení do šikmého svahu a poté byl muž transportována v lanovémpodvěsu na plochu vedle Slezské boudy. Tento typ transportu pacienta je jeden z nejtěžších, a proto je celá posádka pravidelně cvičena.

Zdroj: Události ČT - 25.2.2024

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/224411000100225/cast/1029907/?fbclid=IwAR0vUJozG5lobfaonuEgWpba1MUFoULwAHwwPfkZwklpm6sQUF0JfPy_utc

 

Zástupci naší společnosti se v termínu 2. 2. - 4. 2. 2024 účastní výstavy Le Bourget v Paříži zaměřené na oblast leteckého výcviku a kariéry s cílem propagovat leteckou školu a výcviky pilotů a techniků v České republice.

 

le bourget upr

Při tragické události na Sněžce zasahovaly 30.1.2024 tři desítky záchranářů z polské a české Horské služby, vojáci z jednotky Komando a tři vrtulníky – dva české z Hradce Králové a Liberce a jeden polský. Podle polských horských záchranářů dvojice turistů padala ze srázu na polskou stranu hory do kotle Lomniczki přibližně 900 metrů.

 

IMG 1129 upr ořez  IMG 4855 upr  IMG 1137 upr    

IMG 1147 upr  IMG 4867 upr  IMG 4864 upr    

Přisednutí vrtulníku LZS na prudké sjezdovce vypadá dost nebezpečně. Poměrně často se ale používá. Je to totiž nejrychlejší způsob, jak dostat lékaře k pacientovi na sjezdovce. Přistát v prudkém svahu nelze. Slanit ano, ale je to pomalejší. Pilot musí být samozřejmě pro tento manévr absolutní profík.

Fotky jsou z tréninku LZS Liberec a Horské služby na Ještědu. Vysazení záchranářů touto metodou trvá zhruba minutu a má svá specifika. Například to, že zdravotnický materiál v batohu má smyčku, která se fixuje na zaseklý cepín, aby neujel dolů. Záchranáři také musejí mít na nohách nesmeky nebo mačky, aby při vysazováni neuklouzli. Když se pilot nemůže opřít ližinami vrtulníku o svah, trénují záchranáři i vyskočení z nízké výšky.

Vše je o absolutní souhře pilota, vysazovače, zdravotníků na palubě a horských záchranářů. Prostor na chyby tady není, a proto se to také tak často trénuje. Umístění pacienta na palubu probíhá v českých podmínkách většinou pod sjezdovkou, kde už může vrtulník přistát. Palec nahoru pod i na Ještěd.

Zdroj: Horská služba ČR - oficiální stránka - https://www.facebook.com/horskasluzba.cz

 

421830820 709841627953661 9076983153686429217 n  421848760 709841757953648 5664383275051237223 n  420103126 709841834620307 1483549894869634378 n

Společnost DSA a.s. hledá nové pracovníky do servisního střediska v Praze na pozice:

  • Letecký mechanik / avionik
  • Pomocný mechanik

Do našeho servisního střediska v Praze hledáme nové kolegyně a kolegy, kteří doplní náš tým a pomohou nám se dále rozvíjet!

Servisní středisko v Praze se specializuje na těžkou údržbu turbovrtulových a turbínových letadel pro VIP klientelu.

 

Co Vás čeká?

  • provádění pravidelné údržby na letadlech typu Cessna Citation, Beechcraft King Air, Cessna Caravan a dalších
  • komplexní modernizace letadlového vybavení firem jako je Garmin, Genesys Aerosystems, BendixKing, a dalších
  • strukturální opravy a výměny letadlových celků
  • řešení a hledání závad
  • po zaškolení, AOG výjezdy do zahraničí
  • jako pomocný mechanik se budete podílet na zajištění handlingových služeb na letišti Praha-Kbely a kompletní péči o letadla našich zákazníků.

 

To vše společně s dalšími členy profesionálního týmu a za plnění přísných leteckých standardů.

 

Co bychom potřebovali od Vás?

  • řidičský průkaz skupiny B
  • průkaz AML (výhodou)
  • znalost anglického jazyka (technická angličtina v oboru letectví)
  • samostatnost, odpovědnost, spolehlivost a týmová spolupráce
  • manuální zručnost se specializací výhodou (kompozity, klempířské práce, avionika, atd.)

 

Co Vám nabízíme:

  • velice různorodou práci v týmu, budete se svou prací podílet na všech částech letadla
  • osobní růst, školení a typové kvalifikace
  • firemní akce
  • finanční bonusy z ukončených zakázek
  • příspěvek na penzijní spoření
  • stravenkový paušál

 

Nástup možný ihned.

Těšíme se na Vás!

 

Své strukturované životopisy zasílejte na email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

IMG 20230822 WA0098 upr  IMG 20230822 WA0099 upr

 

 

Další ročník odborných seminářů HEMS 2024 (HelicopterShow – odborné semináře), které se uskuteční ve dnech 16.-17.05.2024 na letišti v Hradci Králové ve spolupráci s AZZS ČR a Společností urgentní medicíny a medicíny katastrof ČLS-JEP. Semináře pro odborníky z řad složek IZS budou tentokrát zaměřeny na vyhodnocení spolupráce s leteckou záchrannou službou v režimu nepřetržitého provozu za období 2021–2023.

Dalším hlavním tématem bude budoucnost letecké záchranné služby po roce 2028 s ohledem na vývoj předpisů a požadavků dohlížejících úřadů.

V rámci seminářů si odborníci z jednotlivých zúčastněných složek budou moci vyměnit nejnovější poznatky, informace i zkušenosti.

Veškeré informace pro přihlášení a aktivní účast budou zveřejněny na webu www.helicoptershow.cz do 31.1.2024.

 

Akce NENÍ určena pro širokou veřejnost. Jedná se o odborný program určený pouze pro registrované pracovníky složek IZS. 

20231003 K15 Ferrata Ks085 upr  t20230906 K18 Jizera Ks034 upr  DSCN0849 výřez

 

 

 

Strana 1 z 25