previous arrow
next arrow
Slider

Trénink LZS Liberec a Horské služby na Ještědu

Přisednutí vrtulníku LZS na prudké sjezdovce vypadá dost nebezpečně. Poměrně často se ale používá. Je to totiž nejrychlejší způsob, jak dostat lékaře k pacientovi na sjezdovce. Přistát v prudkém svahu nelze. Slanit ano, ale je to pomalejší. Pilot musí být samozřejmě pro tento manévr absolutní profík.

Fotky jsou z tréninku LZS Liberec a Horské služby na Ještědu. Vysazení záchranářů touto metodou trvá zhruba minutu a má svá specifika. Například to, že zdravotnický materiál v batohu má smyčku, která se fixuje na zaseklý cepín, aby neujel dolů. Záchranáři také musejí mít na nohách nesmeky nebo mačky, aby při vysazováni neuklouzli. Když se pilot nemůže opřít ližinami vrtulníku o svah, trénují záchranáři i vyskočení z nízké výšky.

Vše je o absolutní souhře pilota, vysazovače, zdravotníků na palubě a horských záchranářů. Prostor na chyby tady není, a proto se to také tak často trénuje. Umístění pacienta na palubu probíhá v českých podmínkách většinou pod sjezdovkou, kde už může vrtulník přistát. Palec nahoru pod i na Ještěd.

Zdroj: Horská služba ČR - oficiální stránka - https://www.facebook.com/horskasluzba.cz

 

421830820 709841627953661 9076983153686429217 n  421848760 709841757953648 5664383275051237223 n  420103126 709841834620307 1483549894869634378 n