KONTAKT

Hangár čp. 519,  503 41 Hradec Králové | Telefon: +420 491 614 814 | Email: hems@dsa.cz

Souhra je základ a 3 minuty jsou naším standardem

Být špičkou v letecké záchranné službě není o jednotlivci. Sám profesionální pilot, ač v nejmodernějším stroji, by bez bezchybné souhry s celou posádkou zásah rozhodně nezvládl. Vrtulník odlétá k zásahu do 180 vteřin od zavolání operačního střediska.

 

6 věcí, které vám o LZS možná uletěly:

  • LZS je začleněna do deseti středisek záchranné služby ČR: Praha, Plzeň, České Budějovice, Jihlava, Brno, Olomouc, Ostrava, Hradec Králové, Liberec a Ústí nad Labem
  • akční rádius jednotlivých základen je 70 km a celoplošně pokrývá území celého Česka
  • jednotlivá střediska jsou navázána na síť nemocničních a specializovaných center urgentní medicíny
  • naše společnost disponuje špičkovou leteckou technikou určenou pro provoz LZS a speciálně vyškoleným leteckým personálem
  • LZS spadá pod AOC, musíme tak splňovat vysoké standardy Evropské asociace letectví pro obchodní leteckou dopravu
  • vyhovujeme i dalším přísným kritériím - naši piloti absolvují výcviky na simulátorech u nás i v zahraničí

 

Kdykoliv budete naši posádku přivolávat, pamatujte, že je nutné dát znamení, kde máme přistát a dobře zaujmout pozornost - vždycky stůjte čelem k místu, kde chcete, aby vrtulník přístál a mávejte.

  • vyhodnotíme místo a přistaneme (někdy vysazujeme posádku na laně)
  • lékaři vybíhají k pacientovi a hodnotí, jestli zásah na místě bude krátký nebo dlouhý - podle toho "vypíná" vrtulník
  • zraněného ošetříme a naložíme do vrtulníku, se kterým odlétáme
  • při zpátečním letu je vždycky poblíž na zemi doprovodná sanitka, do které jsme schopni pacienta přemístit, kdyby se zhoršily letové podmínky
  • ošetřující lékař a záchranář doprovázejí pacienta po celou dobru až do přijetí v nemocnici
  • čekáme na další zásah a v případě, že ten právě provedený byl komplikovaný, scházíme se po něm, vyhodnocujeme ho, ujasňujeme si postupy a případně plánujeme speciální cvičení
  • v danou hodinu služba končí, vrtulník zatlačíme do hangáru a technik s pilotem ho zkontrolují a ujistí se, že je připravený na další den
  • objevíme-li nějakou závadu, voláme naše servisní středisko a okamžitě problém řešíme