Ohlédnutí se za historií společnosti DSA a.s.
1990 | - vzniká sdružení Delta System Air |
1991 | - získáváme povolení pro provoz vrtulníků a letounů |
1992 | - zahajujeme komerční činnosti v leteckých službách |
1993 | - spouštíme provoz Letecké záchranné služby (LZS) |
1994 | - otevíráme pilotní školu |
1995 | - podepisujeme kontrakt s francouzskou společností Eurocopter |
1996 | - nasazujeme vrtulník AS 355 F2 na stanicích Letecké záchranné služby v Ústí nad Labem, Liberci a Ostravě |
1997 | - pořizujeme záložní vrtulník AS 355, nakupujeme vrtulník Schweizer 269C a letoun Piper Seneca |
1998 | - stěhujeme se do vlastních prostor a získáváme oprávnění pro údržbu a opravy podle předpisu JAR 145 |
1999 | - Air Ambulance Show, kterou teď znáte jako Helicopter show, má premiéru |
2000 | - vzniká sdružení HEMS (Helicopter Emergency Medical Service) v Česku |
2001 | - jsme úspěšní ve výběrovém řízení na zajištění Letecké záchranné služby do roku 2003 |
2002 | - do letového provozu zavádíme vrtulník EC 135 T1 |
2003 | - díky úspěchu ve výběrovém řízení získáváme možnost provozovat LZS v Ústí nad Labem, Liberci a Ostravě dalších 5 let |
2004 | - získáváme oficiální zastoupení společnosti Cessna A Textron Company pro Česko a Slovensko |
2005 | - nasazujeme vrtulník EC 135T2 do činnosti LZS |
2006 | - nakupujeme a zavádíme do letového provozu turbovrtulový letoun Beechcraft C90 |
- zahajujeme výcvik techniků podle PAR 147, a to nás řadí mezi hrstku společností v Česku, které tak náročné a nákladné výcviky provádějí | |
2007 | - nakupujeme a zavádíme do letového provozu letounu CitationJet CJ525 |
2008 | - jsme úspěšní ve výběrovém řízení na 4 stanice LZS do roku 2016 |
2009 | - pořizujeme certifikovaný letecký trenažér FNPT II MCC |
2010 | - otevíráme nové středisko údržby v Praze Kbelích |
2011 | - rozšiřujeme si oprávnění na servis byznys jetů |
2012 | - získáváme rozšíření Oprávnění k typovému výcviku techniků dle PART 147 o vrtulníky Schweizer a typy Piper |
2013 |
- investujeme do létajícího jeřábu AS 350 B3E (typ vrtulníku, který přistál i na Mount Everest), |
- celou výcvikovou organizaci překlápíme na výcvik podle předpisu CZ-ATO 006 a kompletně zkvalitňujeme legislativu | |
2014 | - získáváme zastoupení pro výrobce vrtulníků Enstrom a pořizujeme jeden vrtulník Enstrom 480 |
2015 | - získáváme první významné kontrakty pro výcvik pro zahraniční klienty a organizace |
- pořádáme leteckou výstavu AirShow Prague na letecké základně Praha Kbely | |
2016 | - “rozlétáváme” naši školu - posouváme roční nálet na celkových 10 000 hodin a posilujeme i personálně |
- jsme úspěšní ve výběrovém řízení na provoz LZS Hradec Králové a Liberec a pokračujeme v provozu stanice v Ústí nad Labem | |
2017 | - třetí záchranný bod, vítězíme ve znovu vypsaném výběrovém řízení na stanici LZS v Ústí nad Labem |
- dokončujeme modernizaci dalšího zázemí profesionální letecké školy a servisního střediska | |
- jako zástupci značky Enstrom našemu partnerovi dodáváme 6 vrtulníků typu Enstrom 480 | |
2018 | - zavádíme NVG (noční vidění) do provozu LZS |
- cvičíme nové piloty pro budoucnost LZS | |
2019 | - příprava na výběrové řízení na provozování vrtulníků LZS od roku 2021 (výběr vrtulníků, pilotů, obchodních partnerů, atd.) a odevzdání nabídky |
- plný provoz NVG na stanici LZS Hradec Králové | |
- ukončení výcviku zahraničních pilotů na vrtulnících | |
- nákup vrtulníku Enstrom 480, OK-ENV | |
- zahájení výstavby hangáru v Přerově | |
2020 | - podpis kontraktu na provozování 6 stanic LZS na období 2021 – 2028 |
- nákup vrtulníků EC135 T2 pro provoz nových stanic LZS a výcvik nových pilotů LZS | |
- dokončení výstavby hangáru v Přerově | |
2021 | - zahájení provozu na 6 stanicích LZS (Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Jihlava, Liberec, Ústí nad Labem) |